Rotate a 3D Point around another 3D Point

const
 PIDiv180 = 0.017453292519943295769236907684886;
procedure Rotate(Rx, Ry, Rz: Double; x, y, z, ox, oy, oz: Double;
 var Nx, Ny, Nz: Double);
begin
 Rotate(Rx, Ry, Rz, x - ox, y - oy, z - oz, Nx, Ny, Nz);
 Nx := Nx + ox;
 Ny := Ny + oy;
 Nz := Nz + oz;
end;

procedure Rotate(Rx, Ry, Rz: Double; x, y, z: Double; var Nx, Ny, Nz: Double);
var
 TempX: Double;
 TempY: Double;
 TempZ: Double;
 SinX: Double;
 SinY: Double;
 SinZ: Double;
 CosX: Double;
 CosY: Double;
 CosZ: Double;
 XRadAng: Double;
 YRadAng: Double;
 ZRadAng: Double;
begin
 XRadAng := Rx * PIDiv180;
 YRadAng := Ry * PIDiv180;
 ZRadAng := Rz * PIDiv180;
 SinX := Sin(XRadAng);
 SinY := Sin(YRadAng);
 SinZ := Sin(ZRadAng);
 CosX := Cos(XRadAng);
 CosY := Cos(YRadAng);
 CosZ := Cos(ZRadAng);
 Tempy := y * CosY - z * SinY;
 Tempz := y * SinY + z * CosY;
 Tempx := x * CosX - Tempz * SinX;
 Nz := x * SinX + Tempz * CosX;
 Nx := Tempx * CosZ - TempY * SinZ;
 Ny := Tempx * SinZ + TempY * CosZ;
end;

Взято с сайта http://www.swissdelphicenter.ch/en/tipsindex.php

Отправить комментарий

Проверка
Антиспам проверка
Image CAPTCHA
...